Останнє оновлення: 09:03 п'ятниця, 23 травня
Заява
Ви знаходитесь: Політика / Регіон / Журналісти Чернігівщини обурені закриттям районної газети. ЗАЯВА

Журналісти Чернігівщини обурені закриттям районної газети. ЗАЯВА

Чернігівська обласна організація Національної спілки журналістів України, Асоціація регіональних засобів масової інформації, Незалежна медіа-профспілка обурена рішенням зборів співзасновників друкованого ЗМІ – районної газети „Трудова слава” (м. Ічня) про ліквідацію редакції газети.

До засновників „Трудової слави” входять Ічнянська районна державна адміністрація, Ічнянська районна рада та трудовий колектив редакції.

Для прийняття рішення про ліквідацію достатньо двох третин голосів. Це рішення підписали голова Ічнянської районної державної адміністрації В. Семенець та голова Ічнянської районної ради О. Сенчик. За таких умов голос третього співзасновника – трудового колективу редакції - не враховується. 

Журналісти Чернігівської області вимагають від чернігівської влади, а саме від Чернігівської обласної державної адміністрації, Чернігівської обласної ради втрутитись в ситуацію та не допустити ліквідації засобу масової інформації.

Журналістські організації Чернігівщини розцінюють рішення ічнянської влади як тиск на журналістів газети „Трудова слава”, як перешкоджання законній діяльності журналістів та як утиск свободи слова.

В разі невиконання нашої вимоги залишаємо за собою право вдатися до журналістських акцій протесту.

Від імені журналістів Чернігівської області:

Ірина Мельник,
Голова Чернігівської обласної організації
Національної спілки журналістів України,


Олександр Назаренко,
Голова Асоціації регіональних ЗМІ,
 
Владислав Савенок,

Голова Незалежної медіа-профспілки м. Чернігів.

Коментарі (17)

Сергій | 2010-06-04 22:35

Після закриття "Трудової слави" ніхто не зареєструє нову газету із співзасновниками райрадою та РДА, бо РДА не може бути ні засновником, ні співзасновником ЗМІ. Так передбачає діюче на сьогодні законодавство. Мабуть робоча група, створена по питанню ічнянського "бєспрєдєлу" , підкаже це голові ічнянської РДА?

Антоненко | 2010-06-04 22:29

Відповідаю “За що”. В принципі, Ви праві: газети не повинні бути на дотації з бюджету. Найкраща дотація — це медіа-ринок, де читач, передплачуючи, купуючи газету, сам регулює, кому з них, цих газет, як існувати. Це — в нормальному суспільстві, Але ми ж ненормальне, унікальне, бо ще в 1917 році пішли “своїм путьом”. Те, що я пропоную, — компромісний варіант, тимчасовий. .І це краще, ніж те, що є зараз, коли дотація, часто під виглядом так званого “висвітлення діяльності місцевої
 влади” все одно ж тупо платиться, з наших же кишень, як Ви справедливо кажете. Але, на жаль, у нашому потворному суспільстві є вже досвід тотальної приватизації електронних медіа, тобто телеканалів. Що з цього вийшло— самі бачите. Це канали тих чи інш0их олігархічних кланів. Врешті, дотація, про яку я говорю, могла б бути не лише мінімальною, а й тимчасовою, на рік-два, на перехідний період. Тобто, перехід від убогих районом — органів райвлади, до хоча б того варіанту, який я пропоную, — державні газети, але не видання районної влади. Якщо деяким убогим за змістом газетам і цей статус не допоможе мати читача, вийти на якусь самоокупність, вони зникнуть, і туди їм і дорога. Повірте, я пропоную поступові, але не різкі, не крайні варіанти. І, може, це краще, аніж десятиліттями законсервована нинішня ситуація.

читач з Чернігова | 2010-06-04 21:34

Владі треба газета - вона створить свою комунальну, дає дотації, опікується нею. Хто хоче ще одну -хай теж створить поряд і друкує, галасує скільки хоче.читачам у Чернігові не заважають ні обидві Деснянки, ні Чернігівські відомості, Сівещина, Гарт тощо. Мабуть, на готовенькому усім хочеться жити. Тільки якщо створиться інша приватна самостійна окрема від влади газета, то не буде у журналістів державного стажу для пенсії . Не можна вседіти на двох стільцях: і рибку з"їсти і хвостік не замочить. От і вся свобода голосу, Створюйте другу газету як ТОВ і кричіть голосно і свободно.

За що? | 2010-06-04 15:11

АнтоненкоУточню свою позицію по цій пресі. Бо у нашому нервовому суспільстві. як правило.висуваються крайні пропозиції від “нехай так і буде”,тобто оця потворна ситуація. до “закрити”. розігнати все. Отже, мої пропозиції. Перше. Районні газети повинні існувати, як найближчі до читача медіа. Друге. Ці газети повинні бути державними в тому сенсі, що мають отримувати від держави дотацію в мінімальних розмірах. на виживаня. А хто заробить щось сам, житиме і розвиватиметься краще. Але без дотації з такими тиражами, а більші навряд чи можливі. друковані видання існувати не можуь в нашій економіці. Третє. Ці газети не повинні бути органами місцевої. районної влади, бо від цьотго і є вся їхня убогість.Вони можуть бути підпорядковані області. наприклад, управлінню по пресі. чи навіть Києву. Теж не ідеальний варіант. але це б якось відірвало їх від повної підлеглості владі.
"Ці газети повинні бути державними в тому сенсі, що мають отримувати від держави дотацію в мінімальних розмірах. на виживаня".
  Вибачте за шкурне запитання: з якої це радості? Державна дотація береться з бюджету, який формується за рахунок податків, взятих і з мене, і з вас. Ви хочете платити за те, щоб один кум мав змогу у своїй районці почитати про другого свого кума? Будь ласка, шліть тій районці грошові перекази. А куми хай виступлять її співзасновниками і випускають за власний рахунок. Мало нам оплачувати безбідне життя "ахторів" з драмтеатру, користі від яких ще менше, ніж у них таланту, зате зарплати куди там робітникам і колгоспницям?

для 911 | 2010-06-04 12:13

Тю. Я від райради грошей не беру, то дивно було б, щоб вона від мене щось хотіла, тим пак нагинала. А от ви берете, а потім чомусь дивуєтесь.

Антоненко | 2010-06-04 12:02

Уточню свою позицію по цій пресі. Бо у нашому нервовому суспільстві. як правило.висуваються крайні пропозиції від “нехай так і буде”,тобто оця потворна ситуація. до “закрити”. розігнати все. Отже, мої пропозиції. Перше. Районні газети повинні існувати, як найближчі до читача медіа. Друге. Ці газети повинні бути державними в тому сенсі, що мають отримувати від держави дотацію в мінімальних розмірах. на виживаня. А хто заробить щось сам, житиме і розвиватиметься краще. Але без дотації з такими тиражами, а більші навряд чи можливі. друковані видання існувати не можуь в нашій економіці. Третє. Ці газети не повинні бути органами місцевої. районної влади, бо від цьотго і є вся їхня убогість.Вони можуть бути підпорядковані області. наприклад, управлінню по пресі. чи навіть Києву. Теж не ідеальний варіант. але це б якось відірвало їх від повної підлеглості владі.

911 | 2010-06-04 11:38

Підтримую пана Антоненка
"Тому і не виникає ніякого бажання захищати ані "Наш край", ані "Трудову славу" Захисник:) Та ви хоч себе захистіть, щоб не нагинали!!!

Владимир ЛЫСЕНКО | 2010-06-04 11:17

!!!!! Журналістам !!!!
Нова владаВи, журналісти, вже злякались? Будете мовчати? Тоді ми йдемо до вас!!!
нова владо, идите... и помните, что мы вас все время туда посылаем. и в мыслях, и на словах, и в делах. идите к тем журналистам, которые окончили не факультет журналистики, а ф-т холуистики. у нас таких, к сожалению, много. так что "пиар-менеджеров" вы себе всегда найдете.

Підтримую пана Антоненка | 2010-06-04 10:53

Не знаю, де там автори листа побачили утиск свободи слова.
  > В цілому ж вже достатньо набридло балакати про цю пресу, яка діє за
> принципами “І хочеться, і колеться”¸“І вдома, і замужем”. Тобто,
> хочеться і бути під крилом влади, в добровільному рабстві, і на волі.
  Абсолютно точно. Тому і не виникає ніякого бажання захищати ані "Наш край", ані "Трудову славу".

Мастєрова | 2010-06-04 09:17

Спасибі, колеги.

Olya | 2010-06-04 09:17

Шалений тиск на свободу слова - закрили одну з лиз...блюдських під..рок влади! І без великих захисників преси тут ніяк - без доці толюні мельника який не мислить життя без свободи баксів в хабарях і савенка для ширми. ЖЖЖЖЖах.

абрам | 2010-06-04 07:45

заирыть все районки!
А если они нужны читателям-пусть с вилами идут и "просют"

Правдоруб | 2010-06-04 07:22

Із св'ятом Вас, шановні земляки.
  Я думаю, що на День журналіста,
Нам треба трохи випить, грам по триста.
Кому чого, В. Савенку –
Наллємо 300 коньяку.
Сергію Стуку, так тримати,
Запропонуємо томати.
Володі Лисенку, попридержать,
На Берег золотий піти,
Та в шахи там пограть.
Ну, а опісля можна й 300 грам,
Хоч там і дорого, скажу я Вам.
Та все ж, якщо без гумору, то хочу побажати,
Носи задрать у гору й так тримати.
Правду леліять, таврувати зло,
Жить справедливо, сіяти добро.
Народ і совість поважати,
Себе в поталу не давати.
Тож слава Вам на всі віки,
Із святом Вас, шановні земляки!

Читач з Чернігова | 2010-06-04 06:31

Газета "Трудова слава" не була бунтарською чи революційною. Звичайні "вісті з полів і лугів", фото красунь, гороскопи, розмови з пенсіонерами та про них, - така мирненька і сіренька. З прочитаних мною номерів за квітень- травень 10- не запам"яталась жодна стаття. Тоді у чому і хто чинить тиск на газету? Поняття "свобода слова" застосовується в інших випадках...
У новостворюваній газеті буде те ж саме від тих же журналістів. Нові журналісти у Ічні не з"являться, з Києва чи Чернігова не приїдуть. ТтЗзЗчинили галас

Антоненко П.Я. | 2010-06-03 22:48

Ну, давайте нарешті будемо точні в елементарному, але обов’язковому — ІНФОРМАЦІЇ, інформуванні, раз ми працюємо в засобах масової ІНФОРМАЦІЇ. Неточність, можете назвати це дезінформацією, міститься уже в самому заголовку цієї заяви, де йдеться про “закриття районної газети”. Районну газету ніхто не закриває, що видно хоча б з тих же оприлюднених вчора тим же Назаренком рішень райради і райадміністрації. Не закриває! Просто газета буде переформатована у видання лише з двома засновниками — райрадою і райадміністрацією. Закривається, ліквідовується, зникає РЕДАКЦІЯ газети, як юридична особа, як трудовий колектив.
   Але в цій ситуації є два моменти — політичний і юридичний. Щодо політичного, то мова про дику для демократичних країн, порослу мохом СТРУКТУРУ самих наших медіа, конкретніше — про існування “органів органів”, тобто засобів інформації органів влади. Якщо роками тягнуться нудні й безпредметні розмови про їх “роздержавлення” і нічого не робиться в нормальний спосіб, то робиться в ненормальний. Яскравий зразок цього — недавня історія з розколом “Деснянської правди”, де було порушено, при потуранні обласної влади, все, що тільки встигли. Тепер ось ця ситуація. Влада остаточно приватизує цю напівсвою, чи майже свою пресу. Нагадаю, що майже всі районні газети області з якогось часу мають трьох співзасновників. Як і в Ічні, це рада, адміністрація і трудовий колектив редакції — третій, юридично рівноправний, а фактично безправний засновник. Так навіщо грати в ці комедії з цими трьома співзасновниками, коли реально ж дійсно він, колектив, є безправним. Приклад безправності продемонстровано в Ічні яскраво. Третього співзасновника просто ліквідували.
    І отут виникають юридичні аспекти, якими варто б зайнятися трьом підписаним під цієї заявою організаціям — Спілці, Асоціації і медіа-профспілці. Конкретно— питання є такі. Чи записано в статуті редакції газети, що цю організацію можуть ось так просто ліквідувати райрада і райадміністрація? (Посилання на якісь приписи прокуратури звучать просто по-ідіотськи).Чи проголосувала районна рада на сесії за таке рішення чи просто голова ради взяв на себе право ліквідації редакції іменем ради? Ще одне не менш важливе питання таке. Як відомо, згідно закону про пресу господарем друкованого видання є засновник (чи співзасновники). І жоден зі співзасновників не може бути силоміць виведений з їх числа, тобто без його згоди. Як , до речі, це було зроблено при рейдерстві з тою ж “Деснянкою”(правда, там довелося таки юридично створити начебто нову газету).
   Можливо, що й тут доведеться районної владі утворювати , та, видно, й доведеться таки, юридично нову газету, ще й під іншою назвою.
   Взагалі ж, стосовно Ічні — то це специфічна ситуація. Там давно вже тліли конфлікти між журналістами райгазети і районною владою. Був момент, коли колектив редакції був майже готовий відділитися від влади і видавати власну газету. Трохи не вийшло, не дивлячись на те, що їх підтримував дуже відомий земляк, тричі депутат парламенту, потім голова Національної ради з питань телебачення і радіомовлення Віталій Шевченко , до речі, автор досі не прийнятого гарного законопроекту про роздержавлення преси. Підтримувала його рідна сестра Валентина Карпенко, голова райорганізації Народного Руху, а після розколу партії —УНП, Але у недолугої рухівської верхівки (яка угробила і майже всю свою пресу) тоді не вистачило тями підтримати журналістів і мати перший в Україні випадок, прецедент справжнього роздержавлення місцевої преси.
    В цілому ж вже достатньо набридло балакати про цю пресу, яка діє за принципами “І хочеться, і колеться”¸“І вдома, і замужем”. Тобто, хочеться і бути під крилом влади, в добровільному рабстві, і на волі.
     Але сказане не заперечує головного. Перше — ця низова, наймасовіша преса повинна існувати. Друге — треба таки добиватися виконання законів, а не потурати беззаконню.

Нова влада | 2010-06-03 22:10

!!!!! Журналістам !!!!
Ви, журналісти, вже злякались? Будете мовчати? Тоді ми йдемо до вас!!!

!!!!! Журналістам !!!! | 2010-06-03 21:17

 Не перекручуйте те, що відбувається . Ви стали коментувати те, про що не знаєте. Є власники і їм вирішувати, вони вирішили ліквідувати редакцію і створити нову -все законно по Статуту редакції та Установчому договору власників. А журналіська братія не про свободу слова печеться, а про пенсію державну. Зміст самої газети був слабенький дуже, корисного у ній мало навіть для віддаленого селянина, на якого розрахована газета. Чому Ви, сильніші із Спілок журналістів, не допомагали слабеньким, не ділилися своїми знаннями, досвідом, не підтягували газету до більш -менш інтелектуального рівня. Тепер почали верещати, як і звикли завжди. Створиться нова газета, ті ж журналісти там будуть працювати. Можливо будуть працювати над своїми знаннями, новими тематиками.
А по формі, то ідо цього часу голоси : по одному у РДА, райраді, трудового колективу.- 2 проти 1 - нічого колектив не вирішував. І далі буде так само. Що вони втрачають- да нічого. Так, що не кричіть про катастрофу в редакції і не вводьте усіх в оману!!!
закрити

Додати коментар:


Фотоновини

  Чому Панявежис милував око

SVOBODA.FM