Останнє оновлення: 17:51 неділя, 15 червня
Тавро меншовартості
Ви знаходитесь: Політика / Регіон / Чому на Чернігівщині майже сотня пам’ятників Леніну?
Чому на Чернігівщині майже сотня пам’ятників Леніну?

Чому на Чернігівщині майже сотня пам’ятників Леніну?

Невдовзі мине 20-та річниця розвалу СРСР і здобуття незалежності Україною, але досі у містах, селищах і селах Чернігівщини бовваніють численні статуї більшовицького вождя В.І. Леніна.

З них тільки 32 офіційно вважаються пам’ятками історії та монументального мистецтва і охороняються законом. Таких монументальних Ленінів знаходиться по одному в Чернігові, Ніжині, Прилуках та у 14 райцентрах області...

А семе: Варва, Городня, Ічня, Козелець, Короп, Куликівка, Мена, Носівка, Ріпки, Новгород-Сіверський, Семенівка, Срібне, Талалаївка, Щорс.

Ще 15 – у с. Макішин Городнянського, с. Дроздівка Куликівського, с. Придеснянське Коропського, с. Стольне Менського, смт. Добрянка Ріпкинського, в с. Анисів, смт. М.-Коцюбинське та Олишівка Чернігівського районів.

Найбільше, мабуть, поважають вождя в Козелецькому районі, бо там, крім Козельця, є ще шість «монументальних» Ленінів. По одному в смт. Десна, с. Євминка, с. Лемеші і аж два в місті Остер.

Як не дивно, в Бахмацькому, Борзнянському, Бобровицькому, Ніжинському, Корюківському, Сосницькому районах немає жодного «законного» Леніна.

Водночас статуй вождя з бетону і гіпсу в усіх районах області вистачає. 67 з них знято з обліку нерухомих пам’ятників місцевого значення історії і культури Чернігівської області ще рішенням облвиконкому від 23 березня 1992 року №97. Найбільше таких було у Бахмацькому районі, аж – 9, Ічнянському – 7, а у Коропському, Менському та Срібнянському стояло по 6.

Відповідно до розпорядження Представника Президента України в Чернігівській області від 15 вересня 1992 року № 300 їх треба було ліквідувати ще до 1 листопада 1992 року.

Треба відзначити, що більша частина цих «нерухомих пам’ятників історії і культури» зникли природним шляхом через руйнацію, але деякі продовжують знаходитись в центрі «уваги». Наприклад, у Чернігові досі існує статуя Леніну на «Шерстянці» біля комунального клубного закладу «Палац художньої творчості дітей, юнацтва та молоді». Її періодично пошкоджують і плюндрують добровільні виконавці рішення влади про ліквідацію пам’ятників тоталітарного режиму.

Отже, що заважає нам на 20-й річниці незалежності позбавитися тавра меншовартості, владі виконати свої ж рішення, і нарешті позбавити статусу пам’ятків історії та монументального мистецтва Ленінів у «законі»?

Звісно, мають рацію ті, хто вважає місцеву владу досі комуністичною за складом і духом її керманичів.

Коментарі (25)

Сергій_Трегубенко | 2011-04-23 12:22

Дві людини, одна з котрих стала Богом, а інша божеством сатанистів.
  Обоє на словах мали добрі наміри.
  Обоє пропонували шляхи розвитку.
  Обоє найвище всього ставили цінності. Перший - любов, другий - класову ненависть і ворожнечу.
  Один прощав своїм катам гріхи їхні, інший святих людей карав на смерть і грабував та руйнував храми, віками наповнювані людською любов'ю.
  Один приніс людям істинне вчення, керуючись котрим став розвинутим і багатим весь сучасний цивілізований світ. Навіть такі країни як Японія, вчилися бути розвинутими в християнських країн.
  Інший приніс людям хибне вчення, керуючись котрим люди знищували один одного, будували те, що потім самі й руйнували, вчення, після застосування котрого люди втратили можливість будувати нормальне життя та жити по людськи - Україна тому яскравий приклад.
  То кого ми тепер будемо мати за приклад? По чому будемо судити значимість їх, по намірах, чи по наслідках?
  Зрозуміло, убогі люди не можуть передбачити наслідки любові і наслідки ненависті. Але ж наскільки потрібно бути убогими, щоб не мати можливості порівняти вже існуючі наслідки?
  Доколе пам'ятники антихристу стоятимуть по всій Україні?
  Доколе його справа - роздавати брехливі обіцянки та чинити зло проти українського народу і України буде головною і єдиною справою всіх українських політиків?
  Доколе ми всією нацією будемо бігти за тими політичними поводирями, котрі ведуть до таких катастрофічних наслідків, котрі непобачити може лише сліпий, а незрозуміти лише безумець?
  Доколе ми дозволятимемо мати в своїй нації антилюдську, антихристську складову, і не лише дозволяти, а й бути домінуючою, визначальною для нашого суспільства?
  Чого ми хочемо і чого прагнемо, яких наслідків? Розвитку на зразок цивілізованих європейських країн, чи постійних повторень експериментів, результатом котрих може бути лише наше зникнення як непотрібу з лиця Землі?
  І головне - коли ми щось пропонуємо, робимо чи підтримуємо, ми розраховуємо, що нам воздасться по ділах наших? Чи сподіваємося, що чим катастрофічні наслідки для нації принесе наша діяльність, тим у нас більше шансів, що нам поставлять пам'ятники по всій Україні і шануватимуть як національний символ?

Шурик | 2011-04-22 14:00

Шурик
Антон
"Антон" - так тож Одесса! А это черниговское село, со своими псевдоборцами и атаманами. Весь "интеллект" у нас - дом, машина, дача и огород.

Горожанин | 2011-04-22 12:43

"ВВ", а почему у вас в рубрике "Найпопулярнiше" не стоит эта статья?
у нее-то уже 22 комментария

культурным патриотам | 2011-04-21 21:15

Не нажервивим дебілам-маркуртамОб чем базар?
Якщо б там мислили в 1945 році німці, тож досі жили в злиднях.
Той хто думає тільки про жратву. а не свободу не має ні жратви , ні свободи.
Коли ці ненажерливі дебіли -інтернаціоналісти нарешті або всі виїдуть, або перегризуть одне одного?
Патриот
Евреи выехали к арабом на родину или Америку, а дебилы-нтернационалисты - подзаработать, там где уже не нужно бороться за свои права.
Местные отборолись.
В украине бороться - кишка тонка?

Патриот | 2011-04-21 18:49

Не нажервивим дебілам-маркуртамОб чем базар?
Якщо б там мислили в 1945 році німці, тож досі жили в злиднях.
Той хто думає тільки про жратву. а не свободу не має ні жратви , ні свободи.
Коли ці ненажерливі дебіли -інтернаціоналісти нарешті або всі виїдуть, або перегризуть одне одного?
Евреи уехали, что лучше стало жить? А свобода вещь относительная, ее всегда не хватает, на отмену от еды. Свобода в Украине могла бы быть если бы страна была сильным государством. Помни, в этом мире - экономика первичная, а все остальное вторичное. Поэтому, нужно говорить: "хто має їжу, а значить матеріальне благополуччя, той і має свободу." Ну и учи этику и культуру поведения, а потом садись пиши комментарии.

Не нажервивим дебілам-маркуртам | 2011-04-21 08:43

Об чем базар?
Якщо б там мислили в 1945 році німці, тож досі жили в злиднях.
Той хто думає тільки про жратву. а не свободу не має ні жратви , ні свободи.
Коли ці ненажерливі дебіли -інтернаціоналісти нарешті або всі виїдуть, або перегризуть одне одного?

об чем разговор | 2011-04-20 23:09

Может, пусть их, постоят еще немного, а пока важнее дороги строить, пенсии поднимать, рабочие места создавать... И именно на это направить кипучую энергию, а шумно возмущаться ерундой - памятником, который уже давно не несет никакой смысловой нагрузки, - так это видимость работы. Помните: "шумим, братец, шумим!"

Сортирам | 2011-04-20 16:37

Розруха не в сортирах, а в головах, яких в цій країні на порядом більше, ніж сортирів. По вітру ходять...
Тому так і живемо.
Вчитеся на історії своїх батьків, таваріщі - сортирні голови, як, наприклад, іудеї!
І все буде як нормальних людей!

Патріот | 2011-04-20 11:18

Сергій_ТрегубенкоПанове, мова йде не про історію, а про напрямок розвитку українського суспільства. Бо, якщо все зводити лише до історії, то поряд з пам'ятником Леніну повинен стояти пам'ятник і Гітлеру - це теж частина нашої, хоч і недовготривалої, але історії.
До речі, після гітлеризму Німеччина почала швидко відновлюватися і є на сьогодні цивілізованою країною, а після маразматичного ленінізму Україна нізащо не хоче ставати на шлях розвитку. Тобто, пам'ятники Гітлеру були б більш доречні, чим Леніну.
Звісно, дуже вірними є думки, що цей весь мотлох потрібно зібрати десь в музеї, як те, приміром, зробили в місті Лева.
Щодо ж чільних, публічних місць, то там прийнято розміщувати символи напрямку розвитку. В даному випадку, для тоталітарної української влади чиновників, пам'ятник Леніну є найкращим символом їх недемократичної, антинародної сутності.
Тому, панове, ми ніколи не дочекаємося відкритих та щирих бесід Губернатора з людьми про те, що будуємо та в якому напрямку рухаємося. Але натицяні по всій області символи, красномовніше слів кажуть про те, що вони будують.
До речі, якщо не потрібно прибирати пам'ятники злочинцям, то навіщо було міняти герб, прапор та гімн? Тим більше, що радянська, совкова суть суть зовсім не змінилася, а ідея вільної демократичної України тільки ганьбиться такою практикою?
Те, що було побудовано при "ленінізмі" розікралось і розкрадується націонал-патріотами. Хоча які вони націонал-патріоти? Навчилися говорити по-українському із суржиком, поміняли символіку, статті заказні пишуть про нібито погане минуле та нібито що винні у всьому кляті комуняки. О то і увесь їхній націонал-патріотизм. А на рахунок Гітлера, то Гітлер таке відношення мав до відновлення Німечини, як я до Марсу. Тому порівняння Гітлера і Леніна несумісно і невірно, так як післявоєнна Німечина ідеологію гітлерізма відкинула. В той же час, після смерті Леніна, частина його постулатів втілювалися в життя. І що Вам "демократам" муляють ті памятники? Що гроші в країні появилися? Стоять собі, то не хай собі стоять. Частина населення ще ходить до памятників і квіти відносить. Хай невелика частина, але ж то наші батьки і діди. Які до речі побудували той матеріальний світ, який їхні сини "великі демократи" розвалили і розвалюємо. І напослідок - злочинчем, любу людину в демократичній країні визнає тільки суд. Тому називати злочинцем людину, хай і померлу на свій розсуд є неправильно і невірно.

Сергій_Трегубенко | 2011-04-20 09:24

Панове, мова йде не про історію, а про напрямок розвитку українського суспільства. Бо, якщо все зводити лише до історії, то поряд з пам'ятником Леніну повинен стояти пам'ятник і Гітлеру - це теж частина нашої, хоч і недовготривалої, але історії.
До речі, після гітлеризму Німеччина почала швидко відновлюватися і є на сьогодні цивілізованою країною, а після маразматичного ленінізму Україна нізащо не хоче ставати на шлях розвитку. Тобто, пам'ятники Гітлеру були б більш доречні, чим Леніну.
Звісно, дуже вірними є думки, що цей весь мотлох потрібно зібрати десь в музеї, як те, приміром, зробили в місті Лева.
Щодо ж чільних, публічних місць, то там прийнято розміщувати символи напрямку розвитку. В даному випадку, для тоталітарної української влади чиновників, пам'ятник Леніну є найкращим символом їх недемократичної, антинародної сутності.
Тому, панове, ми ніколи не дочекаємося відкритих та щирих бесід Губернатора з людьми про те, що будуємо та в якому напрямку рухаємося. Але натицяні по всій області символи, красномовніше слів кажуть про те, що вони будують.
До речі, якщо не потрібно прибирати пам'ятники злочинцям, то навіщо було міняти герб, прапор та гімн? Тим більше, що радянська, совкова суть суть зовсім не змінилася, а ідея вільної демократичної України тільки ганьбиться такою практикою?

прохожий | 2011-04-20 07:47

Сергею СоломахеВот смотрю я на тебя, Сергей, и думаю: "Вроде бы умный мужик, а занимается, мягко говоря, хе...й!" Неужели нет более важных проблем для города, чем борьба с памятниками?
Если просмотреть нашу историю, то практически каждое правительство, которое приходило во власть, хотело стереть память о своих предшественниках. Так делали большевики, так пытался сделать Ющенко. Но ни кто из них не думал о том, как сделать так, чтобы люди жили лучше!
Вполне согласен с автором в том, что: "Соломаха вже набив оскомину своїм скигленням про ці статуї".
Давай о жизни, а не об умерших!
АнтонНе согласен. Соломаха как раз - д***-д***! Но в данном случае он прав и написал нужную статью. А надоела эта тема памятников потому, что власть бездействует, и никаких сдвигов за 20 лет нету.
Убрать эти статуи к чёртовой матери в горсад!!! А уж там их и охранять и ремонтировать!
Таким образом вы, дорогой, хочете перечеркнуть 70-летнюю историю страны? Не много ли на себя берете? И чем вы лучше тех, кому установлены эти памятники? Они тоже переписывали историю! "У всех стран будущее - неизвестно. У нашей страны неизвестно прошлое" (С). Для того, чтобы не допускать ошибок в будущем нужно анализировать прошлое. Видимо, ни вы, ни Соломаха этого понять не хотят!

one | 2011-04-19 22:37

Сергею СоломахеВот смотрю я на тебя, Сергей, и думаю: "Вроде бы умный мужик, а занимается, мягко говоря, хе...й!" Неужели нет более важных проблем для города, чем борьба с памятниками?
Если просмотреть нашу историю, то практически каждое правительство, которое приходило во власть, хотело стереть память о своих предшественниках. Так делали большевики, так пытался сделать Ющенко. Но ни кто из них не думал о том, как сделать так, чтобы люди жили лучше!
Вполне согласен с автором в том, что: "Соломаха вже набив оскомину своїм скигленням про ці статуї".
Давай о жизни, а не об умерших!
АнтонНе согласен. Соломаха как раз - д***-д***! Но в данном случае он прав и написал нужную статью. А надоела эта тема памятников потому, что власть бездействует, и никаких сдвигов за 20 лет нету.
Убрать эти статуи к чёртовой матери в горсад!!! А уж там их и охранять и ремонтировать!
Патріот
C памятниками воевать много ума не надо. Скорее наоборот. По моему это одно из любимых занятий в Украине - придумывать людям "проблему" и мужественно решать. Хай стоять те леніни, як засторога новим поколінням. Слава Богу, діти вже питають що за протокол такий - СРСР?

Патріот | 2011-04-19 22:22

Сергею СоломахеВот смотрю я на тебя, Сергей, и думаю: "Вроде бы умный мужик, а занимается, мягко говоря, хе...й!" Неужели нет более важных проблем для города, чем борьба с памятниками?
Если просмотреть нашу историю, то практически каждое правительство, которое приходило во власть, хотело стереть память о своих предшественниках. Так делали большевики, так пытался сделать Ющенко. Но ни кто из них не думал о том, как сделать так, чтобы люди жили лучше!
Вполне согласен с автором в том, что: "Соломаха вже набив оскомину своїм скигленням про ці статуї".
Давай о жизни, а не об умерших!
АнтонНе согласен. Соломаха как раз - д***-д***! Но в данном случае он прав и написал нужную статью. А надоела эта тема памятников потому, что власть бездействует, и никаких сдвигов за 20 лет нету.
Убрать эти статуи к чёртовой матери в горсад!!! А уж там их и охранять и ремонтировать!
А хто буде платити? За наші гроші будували. А зараз за наші гроші зносити? Нехай Соломаха профінансує, а потім і пише свої статті. Я думаю місцева влада і заказала ці статті. Під ідею зносу можна і гроші вкрасти. Хто порахує скільки пішло на цей проект.

Антон | 2011-04-19 19:23

Сергею СоломахеВот смотрю я на тебя, Сергей, и думаю: "Вроде бы умный мужик, а занимается, мягко говоря, хе...й!" Неужели нет более важных проблем для города, чем борьба с памятниками?
Если просмотреть нашу историю, то практически каждое правительство, которое приходило во власть, хотело стереть память о своих предшественниках. Так делали большевики, так пытался сделать Ющенко. Но ни кто из них не думал о том, как сделать так, чтобы люди жили лучше!
Вполне согласен с автором в том, что: "Соломаха вже набив оскомину своїм скигленням про ці статуї".
Давай о жизни, а не об умерших!
Не согласен. Соломаха как раз - д***-д***! Но в данном случае он прав и написал нужную статью. А надоела эта тема памятников потому, что власть бездействует, и никаких сдвигов за 20 лет нету.
Убрать эти статуи к чёртовой матери в горсад!!! А уж там их и охранять и ремонтировать!

Сергею Соломахе | 2011-04-19 18:02

Любить горилку, сало, революцию и не любить историю - этого еще не достаточно, чтобы называть себя украинским патриотом.

Шурик | 2011-04-19 17:39

По Черниговской области БРОШЕНА масса соц.скульптур - они в бывших пионерских лагерях, на въездах в населённые пункты стоят, на дорогах.... Почему бы их не собрать и поставить в нашем горсаду вместе с памятниками тов.Вове? Идёшь по горсаду, а Вова показывает рукой на кафэшку - ПРАВИЛЬНЫМ ПУТЁМ ИДЁТЕ ТОВАРИЩИ!
Сначала "побесятся", как с памятником Мазепе на Валу, а затем все успокоятся. Не удивлюсь, если через какое-то время они "исчезнут" и окажутся у какого-нибудь щирого украинца на подворье! А ГДЕ ЖАБКИ, что были на фонтане?

Сергею Соломахе | 2011-04-19 16:45

Вот смотрю я на тебя, Сергей, и думаю: "Вроде бы умный мужик, а занимается, мягко говоря, хе...й!" Неужели нет более важных проблем для города, чем борьба с памятниками?
Если просмотреть нашу историю, то практически каждое правительство, которое приходило во власть, хотело стереть память о своих предшественниках. Так делали большевики, так пытался сделать Ющенко. Но ни кто из них не думал о том, как сделать так, чтобы люди жили лучше!
Вполне согласен с автором в том, что: "Соломаха вже набив оскомину своїм скигленням про ці статуї".
Давай о жизни, а не об умерших!

МАГ | 2011-04-19 16:19

  Беззаконня починається там, де ігнорують власні владні рішення. Треба прибрати скрізь пам"ятники, які не є культурною цінністю і не витрачати гроші місцевих бюджетів на іх відновлення. А як їх використати - то справа влади. На жаль, примітивну палатку біля Катерининської церкви, джерело наруги над чернігівцями та джерело антисанітарії, яке плює в очі місцевої влади, ніхто не хоче прибрати. Нагадаю, що в озері біля одного з підприємств досі дбайливо зберігають пам"ятник Сталіну. Ждуть моменту...

sivergrad123 | 2011-04-19 15:56

http://sivergrad.org.ua/440-chomu-na-cherngvschin-mayzhe-sotnya-pamyatnikv-lennu.html

Антон | 2011-04-19 14:14

Шурик
Совершенно согласен. Эта идея давно витает в воздухе. И, кажется, в Одессе её реализуют. Почему бы и нам не свезти с области большевистских вождей и не создать такую себе "ленинскую аллею" в Городском саду например. Идешь на пляж, а тебе разные Ленины дорогу показывают. Среди этих скульптур есть даже очень примечательные. Жаль только, что некоторых уже не существует. "Ленин, читающий расписание" с вокзала или "Ленин с девочкой", который раньше стоял на Валу, стали бы достойным украшением такого аттракциона.
А на центральных площадях этим болванам конечно не место. И нужно долбать этот вопрос, пока их всех не уберут к черту!

ТАО | 2011-04-19 13:38

Да, ребята, подзадолбала эта тема.
К тому же никого сей вопрос, мягко говоря, не волнует.

Набрид | 2011-04-19 09:42

Соломаха вже набив оскомину своїм скигленням про ці статуї. Заважають - зганяй туди вночі трактором, дьорни статую і звали тихенько.

Шурик | 2011-04-19 09:29

Учитесь у других наций и народов, если своего ума не хватает: СОЗДАЙТЕ ПАРК-МУЗЕЙ СОВЕТСКОЙ СКУЛЬПТУРЫ и туристы будут за осмотр платить денюжку, а это доход в бюджет! Сейчас, например, картины соцреализма в СУМАШЕДШЕЙ ЦЕНЕ - коллекционеры скупают... И не один придурок не издаёт указов и директив про их утилизацию.

Комсомолец | 2011-04-19 06:57

Ленин жил, Ленин жив, Ленин будет жить !

Сергій_Трегубенко | 2011-04-18 22:37

Логіка чиновників дуже проста - на фоні цього злодюги, вони, всі ці голови ОДА, РДА та всіляких рад, виглядають не такими вже й злочинними. Кожен з них, приміром губернатор Хоменко, може з гордістю сказати - ну й що, що я належу до компанії найбільш корумпованих чиновників в світі? Он подивіться, нашим символом є злодюга і кат, котрий руйнував церкви, розстрілював священників і заклав теоретичні основи класової ненависті, концтаборів та масових розстрілів й голодоморів. А я, Володимир Хоменко, в порівнянні з ним, майже Мати Тереза!
А тепер уявіть, що на тому місці стояв би пам\'ятник Ісусу Христу. Ви можете собі уявити, як би йому в очі дивився губернатор і як виглядав би в порівнянні з ним? Отож.
Тому влада до останнього захищатиме той символ, бо він надійно захищає їх безконтрольну з боку народу діяльність.
закрити

Додати коментар:


Фотоновини

  Чернігів: ворота і ноу-хау у … середньовіччі

SVOBODA.FM