Останнє оновлення: 20:58 неділя, 16 листопада
Топоніміка / коментарі
Ви знаходитесь: Політика / Чернігів / Чи позбудуться чернігівські вулиці радянських назв?
Чи позбудуться чернігівські вулиці радянських назв?

Чи позбудуться чернігівські вулиці радянських назв?

Пропозицію перейменувати чернігівські вулиці коментують секретар чернігівської міської ради Олег Шеремет і співініціатор пропозиції Василь Чепурний...

Розгляд подання на перейменування чернігівських вулиць стане перевіркою міської влади на український патріотизм, - вважають у громадському оргкомітеті з відзначення 20-річчя Незалежності України.

Чернігівському міському голові Олександру Соколову передано подання за підписами координаторів оргкомітету: голови обласної організації Української народної партії Володимира Ступака та обласної організації «Просвіта» Василя Чепурного.

Міського голову просять розглянути і внести на сесію міськради питання про перейменування та повернення історичних назв вулиць міста Чернігова.

Перейменувати запропонували:

вулицю Воровського на вулицю Івана Мазепи;
вулицю 50 років ВЛКСМ на вулицю Героїв Крут;
вулицю Дзержинського на вулицю Олександра Довженка;
вулицю 50 років СРСР на вулицю Лазаря Барановича;
Оргкомітет просить повернути історичну назву вулиці Єлицької (поки що вул. Бєлінського).

Також запропоновано існуючу на околиці Чернігова вулицю Довженка перейменувати на провулок Олександра Довженка.

Автори констатували гострий дефіцит поваги з боку влади до славетних земляків та стародавньої історії Чернігова.

Пропозиція виглядає логічною як для міста з радянською топонімікою на 20-му році Незалежності. Хоча неупереджений житель міста може мати свою асоціації стосовно тієї ж вулиці Героїв Крут, яка в разі перейменування буде мати своїм продовженням вулицю Героїв Чорнобиля :).

Пропозицію ініціативної групи «Главная» попросила прокоментувати
секретаря Чернігівської міської ради Олега Шеремета:

- Відповідно до положення про перейменування вулиць створюється спеціальна комісія, яку очолює секретар міської ради. В комісію входить архітектор, начальник управління культури, науковці, краєзнавці, депутати.

Попередньо питання обговорюється в комісії. Якщо комісія приймає рішення, повинне бути відповідне рішення виконкому міської ради. Тому що на виконкомі вирішується питання фінансування, обраховується об’єм робіт. Бо перейменувати – це одне. Але ж на вулицях можуть знаходитися адміністративні будівлі. Треба все обрахувати, бо такі рішення «з кондачка» потім дорого коштують для бюджету і дуже важко пояснювати людям.

Другий важливий момент – відповідно до Статуту міста необхідно провести громадські обговорення і врахувати думки громадян, які на цих вулицях безпосередньо проживають. Без цього рішення, яке буде винесене на сесію навіть після виконкому, можуть піддати сумніву.

Подібне у нас було в Олександрівці. Поки за кілька місяців ми не обійшли будинки і не побачили, що люди цю ідею підтримують, ми не виносили це рішення на сесію.

Якщо автори ідеї беруть на себе цей процес (обхід будинків, зустрічі у дворах), то загалом ця ідея непогана. Така моя суб’єктивна думка не як секретаря міської ради, а як депутата.

Я ознайомився з цією пропозицією, особисто погоджуюся не по всіх позиціях. Погоджуюся стосовно Довженка. Погоджуюся, де повертаються вулицям старовинні назви. Це є предмет обговорення в першу чергу комісії по перейменуванню.

- Стосовно молодих вулиць: 50 років СРСР, 50 років ВЛКСМ? Як з ними бути? І назви ніби радянські, і старовинні не сильно підходять?

- З приводу перейменування 50 років СРСР у нас прецедент вже був. Маю на увазі ініціативну групу з присвоєння вулиці імені «афганця» Молодчого. Люди піднялися і виступили проти будь-яких перейменувань. У підсумку вулицю не перейменували, а назвали іменем Молодчого школу №27, яка знаходиться на цій вулиці. Цей супротив проти перейменувань мені знайомий. При тому, що ніхто не був проти Молодчого особисто. Тому нам необхідна позиція більшості людей і необхідно дотриматися Статуту міста. Процедура там чітко виписана і без її дотримання ми таке рішення приймати не будемо.

- Коли перейменували Бойову на Героїв Чорнобиля, люди обурювалися?

- Тоді ще не діяв Статут. Але, кажучи відверто, після перейменування ми отримали дуже багато скарг. Незважаючи на велику ініціативну групу підтримки цього питання. Навіть хотіли повернутися до його розгляду.

- А кошторис перейменування вулиці?

- Це дуже суб’єктивно і залежить від кількості підприємств, організацій і житлових будинків, які на цій вулиці знаходяться. Це ж перереєстрація Статутів, печаток. Прецедент з вулицею, де знаходиться «Вена», у нас теж був.

Моя думка – давати достойні назви історичних постатей і авторитетних людей новим вулицям, які будуть з’являтися.

Чи встигне ініціативна громадськість встигнути до 20-ї річниці Незалежності? Адже сесія і виконком відбуваються всього лише раз на місяць.

Коментує член ініціативної групи Василь ЧЕПУРНИЙ:

- По-перше, ми не дотримуємося радянських принципів, що треба «к праздніку». Якщо перейменують не 24-го серпня, а 25-го вересня, ніхто від цього сильно не постраждає. По-друге, обговорення громадськістю – поняття широке і обтічне. Якщо комісія з перейменування хоче обговорювати на весь білий світ – нехай обговорюють.

Але я зі здивуванням дізнався, що в Чернігові є вулиця генерала Безпалова, який підтримав ГКЧП! Хто обговорював? Навіть інформації ніде не проходила, що така вулиця існує.

Якщо будуть обговорювати – нехай ставлять питання ширше. Нехай обговорять і вулицю Долорес Ібарурі, і інших світових терористів.

А щоб не допустити перейменування, давайте обговоримо серед керівників установ, яким буде треба міняти печатки. І все – рішення не буде ухваленим. Будь-яке питання можна завалити, якщо передати його на вивчення, на обговорення і аналіз. У нас був вже один чиновник, який оцінив перейменування однієї вулиці у мільйон гривень.

Але на те ми владу і обираємо, щоб вони цим займалися.

Коментарі (14)

венгр | 2011-07-22 09:12

Я ХРЕНЕЮ !!! Какие "ЖИЗНЕННОНЕОБХОДИМЫЕ" РЕШАЮТСЯ ВОПРОСЫ!!! Мы у себя от таких "демократов" избавились и жизнь пощла.

не Лацис | 2011-07-19 20:16

ОлесьЗ Довженком незрозуміло: навіщо створювати плутанину з провулком-вулицею, це буде просто зайва біганина і для жителів, і для поштарів.
"Єлицька" - це що? може, "Єлецька"?
Навіщо Герої Чорнобиля будуть переходити в Героїв Крут?
Що ж, непогані варіанти цього разу. Могло бути гірше.
Да потамушто на улице Довженка есть залоговая недвижимость...

Олесь | 2011-07-19 12:42

З Довженком незрозуміло: навіщо створювати плутанину з провулком-вулицею, це буде просто зайва біганина і для жителів, і для поштарів.
"Єлицька" - це що? може, "Єлецька"?
Навіщо Герої Чорнобиля будуть переходити в Героїв Крут?
Що ж, непогані варіанти цього разу. Могло бути гірше.

Николай | 2011-07-18 22:19

"Нехай обговорять і вулицю Долорес Ібарурі, і інших світових терористів." - ух ты! Может Чепурный бы еще и фактами подтвердил ее террористическую деятельность. А то, когда она в Испанию после смерти Франко вернулась, ее по незнанию король Хуан Карлос лично в аэропорту встречал. И в испанском парламенте эта "террористка" потом заседала.

не Лацис | 2011-07-18 20:46

ЛацисА улица имени меня живет и здрявствует! Лепота!
А на Вашей улице видно нет залогового имущества ...

Лацис | 2011-07-18 20:06

А улица имени меня живет и здрявствует! Лепота!

Олег Головатенкo | 2011-07-18 14:14

слов нет
Олег Головатенкo
вы же журналист
Олег Головатенкo
зубрить не надо
Я себя, уважаемый (-ая), не оправдываю. Публикация оговорки Шеремета - это грубый прокол. И автопилот в работе при трех делах сразу как минимум - не оправдание :)))).
Интересно другое - когда обвиняющий в таких случаях особо не переживает))))), если еще ко всему дает волю собственной фантазии. Благо - "эрудиция" за ником хорошо прячется)).

зубрить не надо | 2011-07-18 13:39

слов нет
Олег Головатенкo
вы же журналист
Олег Головатенкo
Но общая эрудиция журналисту не помешала бы. Вы не только афганца Шаповала, вы и Молодчего не знаете, оказывается. А Александр Молодчий, между прочим, дважды Герой Советского Союза, почетный гражданин Чернигова.

Олег Головатенкo | 2011-07-18 12:20

слов нет
Олег Головатенкo
вы же журналист
Засек специально время, через сколько минут появится такой комментарий...
Эх!... Без комментариев!)))))
Как говорил классик? "Поэт в России - больше чем поэт"?)))
P.S. Один из приколов моего преподавателя допризывной подготовки - перечислить поименно всех комсомольцев-героев ВОВ. Зачет ставил сразу. Теперь вот думаю, может на зубок всех воинов-афганцев зубрить? Хотя бы черниговских... ну, вместо журналистики)))

вы же журналист | 2011-07-18 12:15

слов нет
Олег Головатенкo
Переслухав... А вы не удивились, что одна улица Молодчего в городе уже есть - зачем нам вторая? И не знаете, что Молодчий не афганец?

Антон | 2011-07-18 11:58

Если мы хотим жить историческом городе, то и улицы должны быть памятниками своей эпохи. Депутатам горсовета нужно раз и навсегда принять принципиальное решение о переименовании улиц - улицы должны носить имена, присвоенные им при их возникновении. И переименовывать их нужно лишь с целью восстановления первоначальных названий! Просп. Мира - ул. Красна, просп. Победы от танка до типографии - ул. Комунистическая, Попудренко с просп. Победы - ул. Троицкая и т. д.

Олег Головатенкo | 2011-07-18 11:41

слов нет
Хм... Переслухав диктофонний запис - там всьо чотко!

Удивленный | 2011-07-18 11:31

слов нет
секретарю горсовета лучше знать :)

слов нет | 2011-07-18 11:22

назвали іменем Молодчого школу №27
?????
какого Молодчого, вы что? Молодчий - герой Великой Отечественной войны
А улицу и школу хотели назвать именем афганца Олега Шаповала, который там жил и учился!
ужас
закрити

Додати коментар:

Фотоновини

  Театр із глядачем... на сцені. Литовські хроніки. Ч.2

SVOBODA.FM